Wyzwanie Smaku Pepsi
BBDO / PEPSI / Kampania / 2016 - 2017

Wyzwanie Smaku Pepsi

„Napoje typu cola”. To piękne sformułowanie opracowane przez mądrych i ostrożnych prawników przewija się na naszych spotkaniach z Pepsi. Bo chociaż Pepsi jest jedna, to tuż obok istnieją inne „napoje typu cola”. Ludzie wciąż dzielą się na tych, którzy wolą Pepsi i na tych, którzy wolą coś innego. Tylko czy rzeczywiście smakuje im to, co wybierają?

Od kilku lat Pepsi bada smak Polaków, sprawiedliwie i otwarcie. W wyzwaniu smaku Pepsi dostajesz w identycznych kubkach dwie różne cole. Wskazujesz tę, która smakuje Ci, choć nie znasz jeszcze jej marki. Od wielu lat w tych testach wygrywa Pepsi. Wcale nas to nie dziwi, ale niektórym trudno w to uwierzyć.

    Dzielimy Polaków

    Po kilku latach prowadzenia akcji Pepsi poprosiła nas o filmy, które pokażą, jaki smak woli większość badanych. Postanowiliśmy więc podzielić Polaków, bez złych intencji, dla żartu i zabawy. Stworzyliśmy setki grup. Do reklamy trafiło tylko kilkanaście. Ale nie zapominamy również o tych, którzy nie wypowiedzieli się w reklamie – o miłośniczkach kotów, działkowcach, kucharkach, narciarzach. Oni też w większości wolą Pepsi!

    Wielki sukces

    W ramach kampanii stworzyliśmy trzy filmy telewizyjne latem i jeden zimą. Rozmnożyliśmy je na kilkanaście formatów digitalowych i drukowanych. Nie dość, że bawiliśmy się dobrze podczas realizacji, to przynieśliśmy Pepsi wymierne korzyści w sklepach i w badaniach marki. Owszem, nadal istnieją inne „napoje typu cola”. Ale teraz wiemy na pewno, że smak Pepsi rządzi!

    Wyzwanie Smaku Pepsi
    Wyzwanie Smaku Pepsi
    zobacz następny projekt
    3M. Science applied to life