Wyzwanie Smaku Pepsi
BBDO / PEPSI / Kampania / 2016 - 2017

Wyzwanie Smaku Pepsi

„Napoje typu cola”. To piękne sformułowanie opracowane przez mądrych i ostrożnych prawników przewija się na naszych spotkaniach z Pepsi. Bo chociaż Pepsi jest jedna, to tuż obok istnieją inne „napoje typu cola”. Ludzie wciąż dzielą się na tych, którzy wolą Pepsi i na tych, którzy wolą coś innego. Tylko czy rzeczywiście smakuje im to, co wybierają?

Od kilku lat Pepsi bada smak Polaków, sprawiedliwie i otwarcie. W wyzwaniu smaku Pepsi dostajesz w identycznych kubkach dwie różne cole. Wskazujesz tę, która smakuje Ci, choć nie znasz jeszcze jej marki. Od wielu lat w tych testach wygrywa Pepsi. Wcale nas to nie dziwi, ale niektórym trudno w to uwierzyć.

    Dzielimy Polaków

    Po kilku latach prowadzenia akcji Pepsi poprosiła nas o filmy, które pokażą, jaki smak woli większość badanych. Postanowiliśmy więc podzielić Polaków, bez złych intencji, dla żartu i zabawy. Stworzyliśmy setki grup. Do reklamy trafiło tylko kilkanaście. Ale nie zapominamy również o tych, którzy nie wypowiedzieli się w reklamie – o miłośniczkach kotów, działkowcach, kucharkach, narciarzach. Oni też w większości wolą Pepsi!

    Wielki sukces

    W ramach kampanii stworzyliśmy trzy filmy telewizyjne latem i jeden zimą. Rozmnożyliśmy je na kilkanaście formatów digitalowych i drukowanych. Nie dość, że bawiliśmy się dobrze podczas realizacji, to przynieśliśmy Pepsi wymierne korzyści w sklepach i w badaniach marki. Owszem, nadal istnieją inne „napoje typu cola”. Ale teraz wiemy na pewno, że smak Pepsi rządzi!

    Wyzwanie Smaku Pepsi
    Wyzwanie Smaku Pepsi
    zobacz następny projekt
    #4fathers