PKP Intercity. Zapowiada się dobra podróż
BBDO / PKP / Kampania 360 / maj 2014

Zapowiada się dobra podróż

Polacy nie lubią kolei i nie chcą uwierzyć, że PKP się zmieniło. I że nie każdy pociąg to PKP. Ba, nie chcą nawet o tym słyszeć. I rób tu reklamę. Żalimy się na kolej, powtarzamy obiegowe opinie i nawet jeśli robimy to bezpodstawnie – to myślimy – a co to komu szkodzi? A właśnie, że szkodzi. Przecież PKP to ludzie. Oni to się musieli nasłuchać narzekań! A przecież nie są niczemu winni.

Idea

PKP to czyjeś miejsce pracy i czyjaś codzienność. Nie można wrzucać wszystkich pracowników kolei do jednego worka.

Pomyśleliśmy, że jak kolejarze zabiorą głos we własnej sprawie to może ludzie zaczną słuchać. I tak kampania PKP dostała twarz jej pracowników.

Kampania

Realizując kampanię mieliśmy poczucie, że stwarzamy wizerunek PKP na nowo.

A sprawa była delikatna i drażliwa. Jak nie przedobrzyć, pokazać zmiany na kolei, nowoczesne oblicze PKP, tak, żeby ludzie uwierzyli. Postanowiliśmy puścić oko do dawnego wizerunku kolei, z dystansem i humorem mówić o nowym. Konsekwentnie trzymaliśmy się tego w spotach, telewizyjnych, radiowych, printach i digitalu.

W telewizji

To była pierwsza tak duża kampania
dla PKP. A dla wielu z nas pierwsza
tak duża kampania w życiu.

5 spotów. Dwie reklamy 45” i trzy 30”. Kilka dni i nocy spędzonych na planie. Kilkanaście postaci pierwszoplanowych, w tym dwóch konduktorów, jedna konduktorka, maszynista i kasjerka. No i setki statystów. Rzesza ludzi zaangażowanych w produkcję i postprodukcję spotów. A wyniki naszych wysiłków można było oglądać już na początku roku 2015.

W Internecie

Zapowiada się
dobrapodróż.pkp.pl

Jeśli komuś zdarzyło się żałować, że wybrał się gdzieś pociągiem, to zanim postanowi, że „nigdy więcej” to zaglądając na stronę kampanii zobaczy, jak bardzo zmienia się PKP. A jak już da się przekonać, to może sprawdzić, jak krok po kroku zorganizować sobie podróż, co się dobrze zapowiada.

zobacz następny projekt
Spadkobiercy